Outlook, част от офис пакета Microsoft Office е най-използваният мейл клиент от потребителите на Windows. Приложението позволява да създавате различни имейл профили, като данните за тях (писма, контакти и т.н.) се съхраняват локално във файлове с разширение .pst (при POP акаунти) или .ost (при IMAP акаунти).
Вече сме писали как се поправят повредени PST или OST файлове (виж Как да поправим повреден PST или OST файл при проблем с Outlook). В този материал обаче ще разгледаме един по-специфичен проблем, при който Outlook показва грешка при откриване на файла с данните на имейл акаунта. Обичайно грешката гласи „The file … cannot be found“ или нещо подобно. В резултат от това офис приложението не може да се стартира или по-скоро се стартира с показване на грешка. След затваряне на прозореца с грешката Outlook се затваря също и нямате достъп до настройките за акаунтите в приложението.
При гореописаната ситуация преинсталирането на офис пакета (или само на Outlook) не винаги дава резултат, тъй като данни за профилите продължават да се съхраняват на локалния диск. Решение в тази ситуация е да се изтрие мейл профила през Контролния панел на Windows. След това ще имате възможност да конфигурирате имейл акаунта си от самото начало и кореспонденцията да бъде синхронизирана с мейл сървъра.
В следващите точки ще ви демонстрираме как да нулирате (ресетнете) вашия Outlook чрез окончателно премахване на всички налични мейл акаунти.
Премахване на профилите за достъп до имейл акаунти чрез Control Panel
1. Стартирайте прозореца за изпълнение Run в Windows. Това става най-лесно с клавишна комбинация от + R. За да стартирате Control Panel изпълнете команда control.
* Може да използвате и формата за търсене до менюто Start, където да потърсите Control Panel.
2. След като прозорецът на контролния панел се отвори, първо задайте изглед на иконите като малки или големи икони (View by: Small icons или View by: Large icons, но не и категоризирано). Стартирайте Mail.
3. Ще се отвори малък прозорец Mail Setup – Outlook. Кликнете на бутон Show Profiles, за да видите наличните профили, използвани от мейл клиентът.
4. Чрез бутон Remove (Премахни) изтрийте профила, от който смятате, че идва грешката. В моя случай съм направил един тестов Outlook, който ще изтрия.
5. Ще видите диалогов прозорец, който ви предупреждава, че съдържанието, съхранявано офлайн от профила ще бъде изтрито. Изберете Yes, за да го изтриете.
6. Затворете прозорецa от точка 4, потвърждавайки промените, първо с Apply, след това с OK.
От тук насетне вариантите са два: от прозореца от точка 4 да създадете нов профил (чрез бутон Add) или да затворите всички прозорци на контролния панел, да стартирате Outlook и чрез него да си създадете профил.
При всички случаи конфигурирането на акаута в MS Outlook ще започне от самото си начало – така, все едно за първи път стартирате офис приложението.
Конфигуриране на Outlook акаунт за достъп до електронната поща
В този случай, след изтриването на съответния профил стартирахме директно Microsoft Office Outlook (за този материал използваме Microsoft Office 2016).
1. Тъй като изтрихме профила по подразбиране, още в самото начало Outlook ще поиска да създадете мейл профил. Въведете име на профила и потвърдете с OK.
2. Следващите стъпки са са свързани с конфигуриране на имейл акаунта в Outlook. В конкретния случай аз ще настроя акаунта, като ще задам настройките за свързване ръчно. Ще избера опция Manual setup or additional server types, тъй като мейл сървъра, към който се свързвам изисква някои специфични настройки.
3. Повечето мейл сървъри изискват използване на POP3 или IMAP, изключение на Outlook.com или Microsoft Exchange имейл акаунтите. Избирам втората опция – POP or IMAP, тъй като електронната ми поща изисква това.
4. Следващият етап от конфигурирането изисква стандартни данни като име, имейл адрес, избор на вида на акаунта – POP или IMAP, адрес на входящ и изходящ сървър, потребителско име и парола. С бутон More settings може да зададете допълнително типа на шифроване (SSL или TLS) и портовете, които мейл клиента ще използва за входящия и изходящия сървър.
5. След като продължите с Next, Outlook ще направи тест на връзката с мейл сървъра. Просто изчакайте да приключи.
6. След като завършите конфигурирането, Outlook ще започне да синхронизира данните с мейл сървъра – ще започне да сваля входящата и изходящата поща, контакти и т.н.
* За горните стъпки е важно да знаете какви настройки изисква използвания имейл доставчик, за да можете да конфигурирате акаунта си правилно!
© PCGuide.bg. Автор: Светослав Миронов.
Казвам се Светослав Миронов и съм администратор на PCGuide.bg. Автор съм на материалите, публикувани тук. Интересите ми са преди всичко в областта на информационните технологии и по-конкретно операционни системи Microsoft Windows, софтуер и антивирусна защита.