Проверка на правописа в Office 2016

Как конфигурираме Microsoft Office 2016 да подчертава правописните грешки

Подчертаването на думи с допусната правописна грешка е много удобна опция при писане на текстови документи в Microsoft Word, както и във всички останали офис приложения.

В този материал ще ви покажем как да инсталирате български език и как да зададете него като основен език при проверка на правописа. Ще използваме Microsoft Office 2016, тъй като за момента това е все още най-използваната версия на офис пакет.

Инсталиране на Microsoft Office Proofing Tools 2016 на български език

За да успее офис приложението да разчита текста, написан на български език е необходимо да изтеглите и инсталирате компонента Microsoft Office Proofing Tools 2016. Този компонент се предлага като отделен инсталационен пакет за всеки наличен език и е безплатен за изтегляне.

1. Изтеглете файла от следния линк https://www.microsoft.com/bg-bg/download/details.aspx?id=52668, като щракнете на бутон Изтегляне.

Изтегляне на Proofing Tools

2. В следващата стъпка е необходимо да изберете коя инсталационна програма да изтеглите – за 64-битова версия или за 32-битова версия на офис пакета.

избор на 64-битова или 32-битова версия

След като изберете, продължете изтеглянето с Next.

3. След като изпълнимият файл се изтегли на локалния диск, стартирайте инсталацията му. Тя е съвсем лесна и отнема само няколко секунди (виж стъпки 4 и 5).

4. На страницата „Прочетете лицензионните условия за софтуер от Microsoft“ прегледайте условията, поставете отметка в квадратчето „Щракнете тук, за да приемете лицензионните условия за софтуер от Microsoft“ и след това щракнете върху бутон Продължи.

Щракнете тук, за да приемете лицензионните условия за софтуер от Microsoft

5. Съветникът за инсталиране ще инсталира инструментите за проверка. Ще видите съобщение, че инсталацията е готова. Кликнете на ОК.

Почти накрая сме

След като инсталирането приключи, рестартирайте отворените приложения на Microsoft Office.

Забележка: Microsoft Proofing Tools 2016 работи със следните офис приложения:

Microsoft Office Word 2016
Microsoft Office Excel 2016
Microsoft Office OneNote 2016
Microsoft Office Outlook 2016
Microsoft Office PowerPoint 2016

Задаване на български език като език за проверка на правописа по подразбиране в MS Word 2016

Следващата стъпка е да зададете българския език като език по подразбиране и език за проверка в Word.

1. Стартирайте MS Word 2016 и създайте нов документ. От менюто изберете секция Review > Language > Language preferences…

Language preferences

2. От секция Choose Editing Languages маркирайте Bulgarian и кликнете на бутона Set as Default. Така ще зададете българския език по подразбиране при редактиране на текстови документи.

Language preferences

Не забравяйте да потвърдите промените с OK.

3. Отново от основното меню на Word 2016 изберете Review > Language > Set Proofing Language.

Set Proofing Language

4. Маркирайте български език (Bulgarian) и кликнете на бутон Set As Default, за да го използвате по подразбиране. След това потвърдете с ОК.

Set Proofing Language - Bulgarian

5. От диалоговия прозорец, който ще се появи изберете Yes, след това от предходния прозорец кликнете на OK.

Рестартирайте офис приложението, за да влязат промените в сила.

© PCGuide.bg. Автор: Светослав Миронов.

Facebook Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *